ایرپاد

نحوه شارژ کردن ایرپاد به شکل صحیح و دیدن شارژ ایرپاد در اندروید

نحوه شارژ کردن ایرپاد به شکل صحیح و دیدن شارژ ایرپاد در اندروید

شیوه درست شارژ کردن ایرپاد به چه صورت است؟ در این مطلب قرار است به نکات مهمی در رابطه با شارژ کردن ایرپاد اشاره کنیم. در کنار گوشی‌های هوشمند، یک گجت کاربردی وجود دارد که قطعا در بین کاربران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. ایرپادها این روزها جزء یکی از محصولاتی به شمار می‌روند که کاربران زیادی درصدد خرید آن هستند چرا که دیگر دردسر هندزفری‌های سیمی را نخواهند داشت، اما برای تامین انرژی نیاز به شارژکردن دارند. در این مقاله قصد داریم به همه سوالات شما درمورد شارژ کردن ایرپاد پاسخ دهیم. تیم اپل دونی

 

 

شارژ کردن ایرپاد

قبل از اینکه به نحوه شارژ کردن ایرپاد بپردازیم، بهتر است که اول یک تعریف دقیقی در رابطه با این گجت را  ارائه دهیم. در همین ابتدا خوب است بدانید که به هر هندزفری بی‌سیمی ایرپاد گفته نمی‌شود و فقط به هندزفری‌های بی‌سیمی که توسط شرکت اپل ساخته می‌شود، ایرپاد می گویند و این هندزفری‌ها با ساخته‌های شرکت سامسونگ، شیائومی و … کاملا متفاوت است و آنها را معمولا با ایربادز می‌شناسیم. همانگونه که تمیزکردن ایرپاد با دیگر هندزفری‌ها متفاوت است، نحوه شارژ کردن آنها هم با هم فرق دارد. ما در این مقاله صرفا می‌خواهیم در رابطه با شارژ کردن ایرپاد که منحصر به شرکت اپل می‌شود صحبت کنیم.

ایرپادها در یک کیس قرار می‌گیرند که به همراه کابل شارژ و محافظ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، پس بسیار مهم است که در زمان شارژ، حتما ایرپادها را در کیس قرار دهید تا عملیات شارژ کردن آن با موفقیت صورت پذیرد. حال نوبت به آن رسیده که دقیقا به نحوه شارژ کردن ایرپاد بپردازیم.

چگونه ایرپاد را شارژ کنیم؟

زمانی که در رابطه با نحوه شارژ ایرپاد صحبت می‌کنیم، دقیقاً منظورمان شارژ کیس است، چرا که ایرپاد از کیس تغذیه می‌کند. به این نکته توجه داشته باشید بعد از خریداری ایرپاد، قطعاً این گجت دارای یک شارژ ۵۰ درصدی است. پس بهتر است که اول آن را به شارژ بزنید تا ابتدا به شارژ کامل برسد و سپس از آن استفاده کنید.

همانگونه که در ابتدا بیان کردیم، ایرپادها با کابل شارژ هم شارژ می‌شوند و نحوه شارژ ایرپاد پرو با کابل به این شکل است که ایرپاد پرو به همراه خود یک کابل شارژ lightning (لایتنینگ) دارد که نیاز است سر آن را به پورت USB، شارژر یا پاوربانک متصل کنید و سر دیگر آن را به کانکتور ایرپاد بزنید تا شارژ کردن ایرپاد آغاز شود.

در رابطه با این سوال که چگونه ایرپاد را شارژ کنیم، یک نکته‌ بسیار مهم دیگر هم وجود دارد و آن این است که اگر شارژر را به کیس متصل کنید، اما درب کیس باز باشد، شارژ کردن ایرپاد بی‌نتیجه خواهد ماند، پس حتما در زمان شارژ ایرپاد خود، از بسته بودن درب کیس شارژ مطمئن شوید.

بهترست ایرپاد‌ها را نیز همانند گوشی‌ها به طور کامل از ۰ تا ۱۰۰ شارژ نکنید چرا که بعد از طی هر بار چرخه کامل، از طول عمر باتری آن کم می‌شود، اما ایرپاد را چه مدت به شارژ بزنیم؟ به زمان شارژ شدن ایرپاد هم باید توجه کنید به همین دلیل نیز بعد از یک تست انجام شده در جدول زیر برای مدل‌های مختلف زمان مورد نیاز را آورده‎‌ایم. در نظر داشته باشید که مدل مکس حتما باید به برق متصل باشد چرا که کیس آن عملا کیس شارژ نیست.

تیم اپل دونی

مدت زمان شارژ ایرپاد با کیس شارژ

از طرفی هم برخی از کاربران گزارش داده‌اند که AirPods (نسل اول) در عرض ۱۷ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. به گفته Music Critic، ایرپادز نسل دوم تقریبا مشابه بوده و به مدت ۲۰ دقیقه در کیس خود شارژ می‌شوند. از سوی دیگر، شارژ کامل AirPods Pro تقریباً یک ساعت طول می‌کشد که احتمالاً برای AirPods جدیدتر (نسل سوم) هم صادق است و به دلیل ویژگی بهینه شارژ باتری موجود در این مدل‌های جدید می‌تواند باشد.

 

 

اگر شارژ کیس و ایرپادزها هر دو تمام شده باشد، چه زمانی طول می‌کشد تا ایرپادز شارژ شود؟

  • نسل اول: حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت
  • نسل دوم: حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت
  • ایرپادز پرو و AirPods نسل سوم: یک تا دو ساعت

چگونه شارژ ایرپاد را در اندروید ببینیم؟

همانگونه که می‌دانید اگر بخواهید از همه قابلیت‌های ایرپاد استفاده کنید باید آن را به آیپد و گوشی‌های آیفون متصل کنید، اما به گوشی‌های اندرویدی و لپ‌تاپ‌ها نیز متصل می‌شوند، اما نمی‌توانید از برخی از قابلیت های آن استفاده کنید، برای مثال نمی‌توانید درصد شارژ را در یک گوشی اندرویدی ببینید. یکی دیگر از سوالاتی که کاربران دارند این است که چگونه شارژ ایرپاد را در اندروید ببینیم. برای اینکار می‌توانید از برنامه نشان دادن شارژ ایرپاد اندروید مثل برنامه AirPod battery کمک بگیرید برای اینکار لازم است:

  • برنامه AirPod battery را از گوگل پلی دانلود کنید
  • AirPods خود را با دستگاه Android خود جفت کنید و آنها را در جعبه شارژ قرار دهید
  • این برنامه را اجرا کرده و درب کیس شارژ را باز کنید و تا درصد شارژ ایرپاد در گوشی اندرویدی شما نمایش داده شود.

برنامه MaterialPods هم یکی دیگر از برنامه‌هایی است که برای رصد درصد باتری در اندروید می‌توانید از آن استفاده کنید که جزء محبوب‌ترین برنامه‌ها برای این مورد است.

 

 

شارژ کردن ایرپاد با گوشی

در رابطه با راه‌های شارژ کردن ایرپاد صحبت کردیم و گفتیم که از دو روش باسیم و بدون سیم می‌توانیم ایرپاد خود را شارژکنیم که در رابطه با روش باسیم توضیحات را خدمتتان ارائه دادیم اما این سوال مطرح می‌شود که آیا شارژ کردن ایرپاد با گوشی هم امکان‌پذیر است که این بحث هم در گروه همان شارژ بی‌سیم ایرپاد می‌گنجد.

به‌طور کلی اینکه شما بتوانید ایرپاد را با گوشی شارژ کنید رابطه مستقیمی با مدل ایرپادتان دارد. باید به این موضوع توجه داشته باشید که برای ایرپادهای نسل اول، کیس همراه آن از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی کند، پس شارژ ایرپاد با گوشی برای این مدل عملا منتفی است اما نسخه ایرپاد ۲ این قابلیت را دارد و برای مدل‌های جدید مانند ایرپاد ۳ یا ایرپاد پرو هم به‌صورت صد درصد این قابلیت مهیا شده است و شما می‌توانید با شارژ وایرلس از آن استفاده کنید که قطعا شارژ با گوشی هم می‎‌تواند یکی از راه‌های آن باشد.

تیم اپل دونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *